Vem? Jo, DE får min röst.

Sitter här och har en stor musiktävling i bakgrunden av mitt vardagsrum.  Funderar på vem jag ska rösta på.

 

Med några undantag sjunger de på engelska, allesammans, så jag antar att texten numera också ska spela roll.  Trots det har de flesta ungefär samma text.  Några sjunger alldeles otroligt falskt, så jag antar att melodin däremot inte är så viktig längre.  Det är väl de som skulle behöva min röst allra mest. *ler lite elakt*

 

Och den ena tjejen har kortare klänning än den andra, så jag antar att det ska vara viktigt med smala ben.  Eller kanske med tjocka?  Svårt att veta vad koreograferna tycker; båda varianterna har ju sin charm.

 

Men om det då inte är någon skillnad, hur ska jag då tänka...  Eller, aha, nu ser jag...  Det står med yttepyttiga bokstäver nere i hörnet vilket land artisterna representerar.  Och då måste förstås det vara allra viktigast.

 

Så jag gör som vanligt och röstar på Tyskland.  Tyskland tycker jag om.  Tyskland satsar miljarder på solenergi.  Tyskland har inga kostymklädda smånassar med reellt politiskt inflytande.  Tyskland har Teichmann och Angerer och spelar rolig fotboll dessutom.  Japp, Tyskland blir det.

 

Kommentera här: